10 клас. Зарубіжна література. 11.02.2022
Тема: Ф.М.Достоєвський. "Злочин і кара". "Теорія Раскольникова". Система персонажів.
Хід уроку:
1.Бесіда:
- З яким романом ми продовжуємо знайомство?
- Які теми піднімаються в романі?
- Яким змальоване місто, в якому відбуваються події?
- В романі значне місце приділяється вуличним сценам. Які приклади вуличних сцен ви можете навести і яку роль вони відіграють в романі?
- Залишаючи брудні вулиці, автор веде нас у будинки героїв. Які вони?
Висновок (у зошити): Ми бачимо злидні, тяжке життя людей. Петербург змальовано як місто, в якому неможливо жити. Він стає символом страшного світу, де маленькій людині нема порятунку. Такий світ, в якому живе Раскольников, головний герой. Тому постають питання: що робити? З цього питання постає головна тема роману - тема протесту головного героя проти такого життя.
2. Бесіда по темі:
- Доведіть, що спочатку Расколников був хорошою людиною.
- Що замислив герой? Чи було це спонтанне рішення?
- Які фактори підштовхнули його до вбивства?
- В чому полягає незвичність злочину Раскольникова? (Він прагне перевірити свою теорію)
- А в чому полягає його теорія?
Висновок (у зошитах): Раскольніков живе у 60-ті роки ХІХ століття, коли хвилювали сильні особистості Наполеон, Магомет... Тому не дивно, що його захопила теорія "надлюдини", якій дозволено все, навіть переступати закон. Саме такою людиною і намагається стати Раскольников.
- Теорія Раскольникова - це теорія "наполеонізму". В чому її суть? (Це культ сильної особистості. "Свобода і влада, головне - влада")
- На які розряди ділить людей Раскольников?
- До якого розряду відносить себе?
- Чи вважає Раскольников себе злочинцем?
3. Д/З письмово відповісти на запитання:" Що, на вашу думку завадило жити Раскольникову за своєю теорією???"
!!! Роботи перевірю в школі
Комментарии
Отправить комментарий