10 клас. Зарубіжна література. 11.02.2022

Тема: Ф.М.Достоєвський. "Злочин і кара". "Теорія Раскольникова". Система персонажів.

                                                                    Хід уроку:

1.Бесіда:

- З яким романом ми продовжуємо знайомство?

- Які теми піднімаються в романі?

- Яким змальоване місто, в якому відбуваються події?

- В романі значне місце приділяється вуличним сценам. Які приклади вуличних сцен  ви можете навести і яку роль вони відіграють в романі?

- Залишаючи брудні вулиці, автор веде нас у будинки героїв. Які вони?

Висновок (у зошити): Ми бачимо злидні, тяжке життя людей. Петербург змальовано як місто, в якому неможливо жити. Він стає символом страшного світу, де маленькій людині нема порятунку. Такий світ, в якому живе Раскольников, головний герой. Тому постають питання: що робити? З цього питання постає головна тема роману - тема протесту головного героя проти такого життя.

2. Бесіда по темі:

- Доведіть, що спочатку Расколников був хорошою людиною.

- Що замислив герой? Чи було це спонтанне рішення?

- Які фактори підштовхнули його до вбивства?

- В чому полягає незвичність злочину Раскольникова? (Він прагне перевірити свою теорію)

- А в чому полягає його теорія?

 Висновок (у зошитах): Раскольніков живе у 60-ті роки ХІХ століття, коли хвилювали сильні особистості Наполеон, Магомет... Тому не дивно, що його захопила теорія "надлюдини", якій дозволено все, навіть переступати закон. Саме такою людиною і намагається стати Раскольников.

- Теорія Раскольникова - це теорія "наполеонізму". В чому її суть? (Це культ сильної особистості. "Свобода і влада, головне - влада")

- На які розряди ділить людей Раскольников?

- До якого розряду відносить себе?

- Чи вважає Раскольников себе злочинцем?

3. Д/З письмово відповісти на запитання:" Що, на вашу думку завадило жити Раскольникову за своєю теорією???"

!!! Роботи перевірю в школі

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога